ورود به سایت

نام کاربري



کلمهء عبور



    


خبرنامه ایمیلی





گروه پژوهشی مطالعات فرهنگی

گروه پژوهشی مطالعات فرهنگی

مطالعات فرهنگی حوزه علمی بین رشته ای جدیدی است که با استفاده از مفاهیم و نظریه های علومی چون جامعه شناسی، انسان شناسی، زبان شناسی، روانکاوی، نظریه ادبی و فلسفی به مطالعه در مورد فرهنگ می پردازد. مطالعات فرهنگی در مطالعه معانی و رویه های زندگی روزمره به کار می رود. رویه های فرهنگی شامل روش های مردم برای انجام کارهای خاص ( مثل نحوه خرید کردن، تماشای تلویزیون یا غذا خوردن ) است.

رویکرد تحقیقاتی گروه مطالعات فرهنگی شامل مصرف، سبک زندگی و رسانه ها است.

گروه پژوهشی مطالعات فرهنگی علاقه مند است با همکاری دیگر گروهها و مراکز دارای فعالیت مرتبط، نسبت به شناسایی و پرکردن خلاءهای کشور در حوزه فرهنگ اقدام نماید. همچنین آماده ارائه خدمات خود شامل انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی مرتبط با موضوع فرهنگ، نگارش مقاله، ترجمه متون تخصصی و نیز برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست ها و سمینارهای علمی پژوهشی با حضور اندیشمندان، محققان و متولیان امور فرهنگی می باشد.

برخی از طرح های خاتمه یافته گروه:

- گنجینه هنر فارس

- شناسنامه شخصیتهای فرهنگی هنری فارس

- بررسی فرهنگ سازمانی جهاد دانشگاهی استان فارس

- اصلاح الگوی مصرف

- بررسی تطبیقی قصه های پریان جهان

- بررسی بنیادهای نظری استعمار فرانو و مولفه های نوین نفوذ

- روانکاوی قصه های پریان

- منبع شناسی مطالعات فرهنگی؛ رسانه پژوهی

-عوامل موثر بر توانمندی سازمان های غیردولتی استان فارس

-مخاطبان شبکه های ماهواره ای- تحلیلی نظری

-درآمدی بر سواد رسانه ای

- فرهنگ توصیفی مطالعات فرهنگی و رسانه

- اینترنت و هویت جنسیتی دختران جوان

- بررسی نیازهای فرهنگی دانشجویان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز

برخی از نشست ها، سمینار و کارگاه های های برگزار شده :

- نشست بررسی عناصر فرهنگ عامه

- سمینار بررسی زبان مخفی جوانان

- سمینار نقد و بررسی کتاب آگهی های تجاری تلویزیون

- سمینار آسیب شناسی تربیت دینی

- سمینار نقد و بررسی فیلم 300

- کارگاه اصلاح الگوی مصرف

-نشست ماهواره: فرصت ها و تهدیدها

-کارگاه آموزشی فن تحلیل فیلم

-کارگاه آموزشی نشانه شناسی در سینما

برخی از مقالات چاپ شده:

-رسانه ها، هویت و سبک زندگی جوانان

-از فرهنگ اسطوره تا فرهنگ ایثار و شهادت

-رسانه ها، NGO ها و پیوند نسلها

-نقش سازمانهای غیردولتی در پیوند نسلها

-نقش رسانه ها (صدا و سیما) در پیوند نسلها

-نقش رسانه های جمعی در شکل دهی به افکار عمومی نسبت به نظم و امنیت اجتماعی





خبرنامه پیامکی