ورود به سایت

نام کاربري



کلمهء عبور



    


خبرنامه ایمیلی





گروه نيازسنجي و مطالعات فرهنگي

گروه پژوهشي مطالعات فرهنگي

مطالعات فرهنگي حوزه علمي بين رشته اي جديدي است كه با استفاده از مفاهيم و نظريه هاي علومي چون جامعه شناسي، انسان شناسي، زبان شناسي، روانكاوي، نظريه ادبي و فلسفي به مطالعه در مورد فرهنگ مي پردازد. مطالعات فرهنگي در مطالعه معاني و رويه هاي زندگي روزمره به كار مي رود. رويه هاي فرهنگي شامل روش هاي مردم براي انجام كارهاي خاص ( مثل نحوه خريد كردن، تماشاي تلويزيون يا غذا خوردن ) است.

رويكرد تحقيقاتي گروه مطالعات فرهنگي شامل مصرف، سبك زندگي و رسانه ها است.

گروه پژوهشي مطالعات فرهنگي علاقه مند است با همكاري ديگر گروهها و مراكز داراي فعاليت مرتبط، نسبت به شناسايي و پركردن خلاءهاي كشور در حوزه فرهنگ اقدام نمايد. همچنين آماده ارائه خدمات خود شامل انجام تحقيقات بنيادي و كاربردي مرتبط با موضوع فرهنگ، نگارش مقاله، ترجمه متون تخصصي و نيز برگزاري كارگاههاي آموزشي و نشست ها و سمينارهاي علمي پژوهشي با حضور انديشمندان، محققان و متوليان امور فرهنگي مي باشد.

برخي از طرح هاي خاتمه يافته گروه:

- گنجينه هنر فارس

- شناسنامه شخصيتهاي فرهنگي هنري فارس

- بررسي فرهنگ سازماني جهاد دانشگاهي استان فارس

- اصلاح الگوي مصرف

- بررسي تطبيقي قصه هاي پريان جهان

- بررسي بنيادهاي نظري استعمار فرانو و مولفه هاي نوين نفوذ

- روانكاوي قصه هاي پريان

- منبع شناسي مطالعات فرهنگي؛ رسانه پژوهي

-عوامل موثر بر توانمندی سازمان های غیردولتی استان فارس

-مخاطبان شبکه های ماهواره ای- تحلیلی نظری

-درآمدی بر سواد رسانه ای

- فرهنگ توصيفي مطالعات فرهنگي و رسانه

- اينترنت و هويت جنسيتي دختران جوان

- بررسي نيازهاي فرهنگي دانشجويان دانشگاه هاي شيراز و علوم پزشكي شيراز

برخي از نشست ها، سمينار و كارگاه هاي هاي برگزار شده :

- نشست بررسي عناصر فرهنگ عامه

- سمينار بررسي زبان مخفي جوانان

- سمينار نقد و بررسي كتاب آگهي هاي تجاري تلويزيون

- سمينار آسيب شناسي تربيت ديني

- سمينار نقد و بررسي فيلم 300

- كارگاه اصلاح الگوي مصرف

-نشست ماهواره: فرصت ها و تهدیدها

-کارگاه آموزشی فن تحلیل فیلم

-کارگاه آموزشی نشانه شناسی در سینما

برخي از مقالات چاپ شده :

- رسانه ها، هويت و سبك زندگي جوانان

- پري زادگان نباتي

- از فرهنگ اسطوره تا فرهنگ ايثار و شهادت

- رسانه ها ، NGOها و پيوند نسلها

- نقش سازمانهاي غيردولتي در پيوند نسلي

- نقش رسانه ها ( صدا و سيما) در پيوند نسلها

-نقش رسانه های جمعی در شکل دهی به افکار عمومی نسبت به نظم و امنیت اجتماعی





خبرنامه پیامکی